SA12D

 

Min klass. SA12D.

 

 Om jag ska vara helt ärlig så tyckte jag inte alls om er första dagen i skolan.

 

Haha jag kommer ihåg att jag undrade hur jag skulle överleva att gå i samma klass som er i ett helt år och funderade ett tag på om jag skulle byta till Blackeberg där de flesta av mina andra kompisar gick. Mitt första intryck av er blev Oskar H som satt brevid mig och skakade som ett asplöv, Morids kommentarer och Sannas galna Rhodos historier och jag tänkte att ni allihopa var sjuka i huvudet.

 

Efter att ha gått med klassen i ett år nu så har min syn på er totalt förändras. Missförstå mig inte de flesta av er är fortfarande sjuka i huvudet men gud så mycket jag tycker om er ändå. Ni har under detta år blivit mina allra käraste klassisar och jag tror aldrig att jag har haft så roligt som jag har haft med er. Spanien var trots all drama helt underbart och vi alla kom varandra så mycket närmare.

 

Jag hade redan bestämt mig för att åka som utbytesstudent när jag började i gymnasiet. Ibland önskar jag faktiskt att ni var lika hemska som jag trodde i början och att jag inte alls tyckte om er lika mycket som jag faktiskt gör. För då skulle det ha varit tusen gånger lättare att lämna er.

Men ni är helt underbara, varenda en av er.

 

Jag kommer att sakna att sitta på rasterna med Besna och Moa som diskuterar om killar ska ha snaggat hår eller inte medan de äter morotskaka. Jag kommer att sakna Gabriels imitationer av en tjej. Jag kommer sakna franskan med Jenny där vi skrattar åt folks email adresser. Jag kommer att sakna Felixs solbränna. Jag kommer att sakna att försöka sudda ut Johannas tatuering. Jag kommer att sakna klassens skolkare (Ali, Morid, Ali, Angelo) Jag kommer sakna hur Gabriella drömmer sig bort och kan missa en hel konversation. Jag kommer att sakna Emils ”Kidnappat barn”. Jag kommer sakna Emys skratt (som faktiskt låter lite som Tommys i pippi). Jag kommer sakna hur Kjellvard glömmer pengar. Jag kommer sakna att få höra Sofia och Samba prata spanska i korridorerna. Jag kommer att sakna Noas och Robins bromance. Jag kommer att sakna att hitta världens största chips med Anki. Jag kommer att sakna att åka hem på tåget med Sparris och Hållbus varenda dag. Jag kommer att sakna att på två minuter kunna gå i från att diskutera sex till meningen med livet med Sanna. Men främst av allt kommer jag att sakna er!

 

 

Tack för det här året SA12D!

 

Världens. Bästa. Klass.

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0