EN SÅDAN HÄR UTBYTESGREJ...


Vilket land ska du åka till? 
USA

Vilken organisation reser du med?
EF - Education first


Hur/var skulle du helst vilja bli placerad?

Har ju redan blivit placerad och nu såhär i efterhand skulle jag inte vilja byta för allt i världen. I början så hoppades man såklart på att hamna i någon storstad som Californien, New York eller Miami men nu efter att ha pratat med värdfamiljen och sett min skola så känns det som om jag har hamnat helt rätt.

 

Har du fått familj eller gjort stat / region-val?

Ja jag har fått min familj som jag nämnde i förra frågan och nej jag gjorde inget stat/regions- val. Det kändes som att man begränsade sig om man gjorde det. Som om man uteslöt massa fantastiska platser och människor bara för att man var inställd på att hamna någonstans speciellt. Hellre låta ödet bestämma var man ska hamna.

 

Kommer du åka på något förberedelseläger? 

Nej det kommer jag tyvärr inte att göra. EF:s förberedelse läger var så himla tidigt, tror de åker om bara några dagar och jag vill ha så mycket tid som möjligt för att kunna säga hej då till alla. Kände mig inte redo att åka mitt sommaren då jag skulle missa så himla mycket här hemma, Men åt andra sidan så tror jag att det är hur kul som helst så jag rekommenderar varmt att alla som får chansen åker på det.

 
Vad ser du mest fram emot?

Att träffa värdfamiljen, high school, amerikanska fotboll och baseball matcher, schoolspirit, amerikanska traditioner som thanksgiving, prom, listan kan göras lång ;)

 

 

Vad fruktar du mest?

Hemlängtan. 

 

Vill du prova någon ny sport?

När jag berättar för folk att jag ska bli utbytesstudent i USA så tycker alla att jag ska testa på cheerleading men de som känner mig vet att jag är världens mest klumpigaste och ovigaste person så det lär ju inte hända haha. Skulle antagligen sluta med att jag råkade tappa någon eller snubblar och förstör hela numret så jag ska nog hålla mig borta därifrån. Annars vill jag prova på crosscountry som är typ som långdistans inte för att jag är bra på att springa utan mest för att jag vill komma hem till Sverige utan att behöva rulla fram.

 


Vad kommer du sakna mest?

Min familj och mina vänner. Gud vet inte hur jag ska klara mig utan er.

 

 

I USA, kommer du åka på en resa arrangerad av organisationen? 

Vet inte än men jag hoppas det. Är mest sugen på resan till Hawaii eller den längs västkusten. Men annars så ska jag och min familj ändå åka på en roadtrip i tre veckor när de kommer över och hälsar på så det spelar inte så jättestor roll.

 

Namnge tre platser du vill besöka i ditt land:

Hawaii, San Francisco och Los Angeles.
 
Tror du att det kommer att bli ett bra år?
 
Tror att det kommer bli ett av de bästa åren i mitt liv. Oavsett vad som händer så kommer jag att få minnen som kommer att stanna med mig resten av livet.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0