34 DAGAR...

 
Idag är det 34 dagar kvar tills jag lämnar allt. 34 dagar kvar tills jag står med en fullproppad resväska på Arlanda flygplats och säger hejdå till min familj, mina vänner och det som varit mitt hem under alla mina 17 år här på jorden. 34 dagar till jag landar i ett främmande land med en ny familj, en ny skola och ett nytt liv.
 
Det känns som om jag har hamnat i ett vakuum. I ett slags mellanting där det enda jag vill är att tiden ska gå snabbare men samtidigt aldrig vill åka på riktigt och tvingas att säga hej då till allt. Ett vakuum där jag inget hellre vill göra är att vara ute och hitta på massa roliga saker som får tiden att gå men samtidigt aldrig vill gå utanför mitt hus för jag behöver tid för mig själv att grubbla på allt.
 
Jag vet att detta förmodligen kommer bli det bästa och roligaste jag gjort i hela mitt liv och att jag är så lyckligt lottad som har möjligheten att få åka. Men det känns ändå på något sätt så orättvist att jag måste lämna allt annat bakom mig. Att jag måste vara borta från alla människor jag älskar i nästan ett år. Önskar bara att ni skulle kunna vara där och uppleva allt med mig.
 
Men jag antar att det är lite det som är meningen med ett utbytesår. Att kasta sig ut i världen helt ensam utan någon att hålla i handen. Att vara tvungen att klara sig själv och tackla problemen på egen hand. 
Att tvingas att växa upp.
 
Så trots att jag inte kan packa ner er allihopa i min resväska så lovar jag er att ta med er så mycket som möjligt på min resa ändå via den här bloggen. Ni ska få följa med på ett år fyllt av konstiga, läskiga och fantastiska ögonblick. Det är snart dags. Jag är redo.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Klara

Känner lika dant känns så obeskrivligt.. vill stanna tiden men ändå inte. Ska du på camp?

Svar: Hejhej! Nej tyvärr inte åker direkt till värdfamiljen :/ åker du också med EF??
sophiesusa.blogg.se

2013-07-16 @ 17:10:32
URL: http://klarags.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0