SWEDISH DINNER

Hej babes! Förra helgen hade vi en svensk middag här som jag glömde berätta om! En av Bob och Denise bästa vänner har föräldrar som kommer från Sverige och har själv bott i värmland i 5 år så de bestämde sig för att bjuda över honom och massa andra på en svensk middag! Tror inte jag kan förklara hur bra jag mådde av att prata svenska en hel kväll och äta köttbullar, potatismos och lingonsylt (med käckebröd, bond ost och mandelkakor), det kändes nästan (men bara nästan) som hemma, Min värdfamilj är verkligen helt underbara, de spenderade en hel vecka på att leta efter svenska recept och åka till en affär som säljer skandinavisk mat (måste åka dit själv någon dag!) bara för att göra mig glad! Är så lycklig lottad över att ha hamnat här, en utbytesstudent i min skola har varit tvungen att byta familj 3 gånger de senaste 4 månaderna och jag fick en fantastik familj från början! Många tror att det är skolan eller området som är viktigast men det är din värdfamilj som gör hela året!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0