1 MÅNAD

Idag är det exakt en månad kvar till jag landar på svensk mark igen.
Hoppas ni är redo Sverige...

SENIOR PRANK

I måndags så hade vi vårt senior prank på Blue Valley North. Det är något som nästa alla High Schools här i USA gör och det är alltså vi som är seniors som utför ett sista "prank" på skolan och alla yngre elever innan vi tar graduation. Ett slags arv som vi som klass kommer bli ihågkommna av.

Vårt prank var verkligen planerat i sista sekund men blev så sjukt bra ändå. Vi alla seniors (ca 400 st) samlades på skolparkeringen halv sex på morgonen och hade helt enkelt ett beach party. Folk gick all out och vi hade en DJ, en sand strand (fråga mig inte hur), tre barbeque grillar, tonvis med mat och dricka, flera beer pong bord och en pool bak på en killes truck. Vi dansade, åt, sprutade vatten på alla yngre elever som vågade sig nära och bara hade det sjukt roligt alla tillsammans en sista gång. Ungefär klockan 9 så kom the administation ut och stängde av musiken så då sprang vi istället in i skolan. Tänk er 400 elever som alla tillsammans springer och skriker "SENIORS, SENIORS" genom korridorerna, tillslut hamnade vi i biblioteket där någon helt plötsligt ropar "Mot poolen" (skolan har sin egen pool för the swim team och gympan) och alla bara hakar på utan att ens ifrågasätta. Så där kommer vi 400 seniors inspringade till poolen där en fresman klass har gympa och hoppar i vattnet. Ett perfekt avslut på vårt beach party! Det här är helt klart ett av mina favorit minnen från tiden här och jag älskar hur jag med bara två veckor kvar i Kansas fortfarande kan skaffa minnen för livet! Här kommer massa bilder ifrån i Måndags, hoppas ni i Sverige har det lika bra som jag just nu!

PROM THE FINAL COUNTDOWN

Hej alla mina fina svenskar!! Som jag saknar er men nu är det bara lite mer än månad kvar tills
jag får se er igen!! Ville bara hälsa att livet är så himla bra just nu, njuter till fullo av de sista veckorna som är kvar.

Balen var förra helgen och jag hade en sån fantastisk kväll! Gick på moln hela kvällen och det kändes som om jag var med i en film! Vi tog foton på Nelson Museumet som är så himla vackert, fortsatte därefter till en grekisk restaurang för middag. Middagen var nog min favorit del av kvällen, maten var fantastisk, vi dansade till grekisk musik medan resten av den full packade restaurangen applåderade, vi fick kasta tallrikar, lära oss dansa magdans och jag fick rosor av min dejt Connor. Efter middagen så åkte vi till dansen där vi dansade oss svettiga, tog ett oändligt antal foton i en photoboth och utnämnde prom king and queen. Prom Queen blev min vän Becca med en kille som hon har haft en crush på i 4 år nu och vi alla blev helt galna och firade henne resten av kvällen. Prom avslutades hos en av mina bästa vänner Korryn's hus där vi hade en efterfest med mexikanskt tema. Vi dansade till 4 på morgonen innan vi spenderade resten av natten med att förklara vår kärlek till varandra medan vi åt pizza.
Det var en perfekt början på slutet av mitt år och jag fick spendera det med mina bästa vänner i USA! Är så himla tacksam för allt jag fått uppleva och dessa minnen kommer jag att ha med mig resten av mitt liv!

ÄRAJKA

ERIKA 18 ÅR

Hejhej alla läsare som förvånansvärt fortfarande är kvar här på bloggen trots att jag bara uppdaterar typ 1 gång i månaden! Jag lovar att publicera massa bilder och berätta om min resa till Tahoe/Californien senare men först vill jag bara gratulera en av mina absolut bästa vänner!

För er som inte visste så fyller Erika Vedin 18 år idag(det är fortfarande 27:nde i USA) och jag hoppas att alla ni där hemma firade henne som satan!! Jag har känt denna brud sedan sjuan när jag var en liten fjortis utan ögonbryn och hon var en mini wannabe hipster i D- klassen. Vi klickade på riktigt under konfirmationslägret på tofta strand och sen frodades vår vänskap på viksjöskolan under Helines matte lektioner och x-antal elevkonserter. 4 år senare så är hon fortfarande en av min bästa vänner även fast hon inte är storm förtjust i mina korvar (aka hundar) och får snefylla på cider. Allt som allt så är du ganska grym Erikis och jag önskar att jag kunde ha varit i Sverige och gjort din dag ännu mer speciell men istället blev det bara ett kort telefonsamtal under lektionstid. Oroa dig inte dock I'll make it up to you så fort jag kommer hem! Saknar dig massor min fina vän och lova att du spårar i helgen, du fyller faktiskt bara 18 en gång!

Love you Ärajka!
Sorry för videon som kommer i nästa inlägg men jag kunde inte mostå! :*

ST. PATRICKS DAY

¨

SHOPPING DAY

SURPRISE BIRTHDAY AND LIMO NIGHT

18 CANDLES

26 FEBRUARI 1996

Ibland är det svårt att förstå hur fort tiden går...

...speciellt när man precis fyllt 18 och tittar igenom gamla bilder!
Att jag har överlevt till vuxen ålder är ju något smått av ett mirakel med tanke på att jag ägnade mina barndoms år med att göra kullerbyttor nedför trappor, gå vilse i skogen x- antal gånger och äta hund mat.
Men nu är jag här och det känns faktiskt jäkligt bra att äntligen vara myndig.
Grattis till mig och se upp Stockholm för snart kommer jag tillbaka och gör stan osäker!

STUDIO 424

Välj HD

SWEETHEART DANCE

AUSTIN

Hej allihopa! Förra helgen så åkte jag och värdfamiljen ner till Austin, Texas på en liten mini resa. Vi besökte Texas university, spelade golf, besökte IKEA, shoppade, shoppade, shoppade, och bara umgicks! Det var runt 25 grader och sol hela tiden vilket var välbehövligt efter den kalla Kansas vintern. Allt som allt så var det en jättemysig resa och det var kul att få lite kvalitets tid med familjen! Våren har börjat komma här i Kansas och livet är bara allmänt bra!

BILDER

Korn in the musical!!

Test

Yeeeey #videofyme

En sjuttonårig tjej från lilla landet lagom som 2013-2014 ska ut på sitt livs äventyr. Följ med mig på min resa som utbytesstudent från Stockholm till Kansas, USA.